Warning: Division by zero in /home/virtualki/130086/www/portal3/templates/business_blue/nav_menu.php on line 64

Warning: Division by zero in /home/virtualki/130086/www/portal3/templates/business_blue/nav_menu.php on line 64

Warning: Division by zero in /home/virtualki/130086/www/portal3/templates/business_blue/nav_menu.php on line 64

Warning: Division by zero in /home/virtualki/130086/www/portal3/templates/business_blue/nav_menu.php on line 64

Warning: Division by zero in /home/virtualki/130086/www/portal3/templates/business_blue/nav_menu.php on line 64

Warning: Division by zero in /home/virtualki/130086/www/portal3/templates/business_blue/nav_menu.php on line 64

Warning: Division by zero in /home/virtualki/130086/www/portal3/templates/business_blue/nav_menu.php on line 64
   
Cel przewodni wszystkich zajęć organizowanych przez Szkołę Podstawową nr 2 w Pszowie Drukuj Email
                     
 

Celem przewodnim wszystkich zajęć organizowanych przez Szkołę Podstawową nr 2 w Pszowie, dla swoich uczniów, w ramach projektu nr POKL.09.01.02-24-208/08-00, realizowanego w pierwszym i drugim kwartale 2009 roku, było wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w procesie kształcenia, jak również rozwój kompetencji społecznych poprzez zdobywanie praktycznych umiejętności w życiu codziennym dzieci niepełnosprawnych oraz naukę tolerancji, życzliwości i wzajemnej pomocy przez sprawnych rówieśników z klas integracyjnych.

W pierwszym i drugim kwartale 2009 roku zajęcia pozalekcyjne odbywały się w czterech grupach tematycznych:
-    Warsztaty z języka angielskiego
-    Warsztaty z zakresu korygowania zaburzeń mowy
-    Warsztaty „Radzimy sobie w życiu codziennym – praca z dziećmi klas integracyjnych”
-    Warsztaty korekcyjno - kompensacyjne

W pierwszym kwartale 2009 roku w ramach „Warsztatów z języka angielskiego” rozpoczęto realizację zadania poprzez zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych oraz materiałów do prowadzenia zajęć.
W cotygodniowych zajęciach brali udział wszyscy uczniowie z całej szkoły. Głównym celem zajęć była nauka języka angielskiego, w tym w szczególności:
-    elementów mowy oraz zasad i reguł gramatycznych,
-    nauka umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem,
-    kształtowanie wśród uczniów postawy efektywnej, systematycznej i sukcesywnej nauki języka angielskiego,
-    przekazywanie uczniom wiedzy na temat kultury, historii i obyczajów panujących w krajach anglojęzycznych.

W/w okres to jednocześnie początek realizacji „Warsztatów z zakresu korygowania zaburzeń mowy”. Zajęcia odbywały się cotygodniowo, w sześciu grupach trzyosobowych, co umożliwiło prowadzącemu skupienie się na indywidualnych predyspozycjach dzieci, a uczniom ułatwiło przyswajanie nowych wiadomości.
Głównym celem warsztatów było integrowanie dzieci w trakcie logopedycznych zajęć grupowych, kształtujących prawidłową mowę poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej.
Pracowano także nad usprawnianiem techniki czytania i pisania, rozwijaniem u dzieci umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną oraz wdrażaniem ich do twórczej aktywności słownej.

W marcu 2009 roku odbyła się zaplanowana wycieczka do teatru, co pomogło w kształtowaniu wrażliwości uczniów na piękno polskiej mowy.  
W pierwszym kwartale 2009 roku rozpoczęto także realizację zajęć „Radzimy sobie w życiu codziennym – praca z dziećmi klas integracyjnych”. Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy, co umożliwiło lepszą pracę z dziećmi z różnymi dysfunkcjami rozwojowymi oraz lepszą opiekę podczas zajęć.
Głównym celem zajęć było zdobywanie przez dzieci praktycznych umiejętności potrzebnych w życiu codziennym oraz nabywanie sprawności manualnych i rozwijanie kontaktów z innymi ludźmi.
Podczas zajęć dzieci między innymi wykonały prace plastyczne z materiałów papierniczych, poznały technikę orgiami oraz modelowały z masy solnej.
Zorganizowano także wyjazd uczniów do Teatru Muzycznego w Gliwicach, co pomogło dzieciom obyć się z zasadami kultury i odpowiedniego zachowania w miejscach publicznych.

W w/w okresie rozpoczęto także realizację „Warsztatów korekcyjno – kompensacyjnych”. Celem zajęć było uświadomienie uczniom jak duży wpływ ma prawidłowa postawa na właściwe funkcjonowanie ludzkiego organizmu. Podczas zajęć wskazano i scharakteryzowano poszczególne wady u dzieci oraz dobrano odpowiednie ćwiczenia właściwe dla poszczególnych wad. Dla uzyskania lepszych efektów zakupiono sprzęt korekcyjny i rehabilitacyjny, a część zajęć przeprowadzono na basenie.
Warto podkreślić, iż dzieci bardzo chętnie, systematycznie oraz z wielkim zaangażowaniem brały udział we wszystkich zajęciach pozalekcyjnych.
W pierwszym kwartale 2009 roku zrealizowano także zadania z zakresu promocji projektu. W tym celu zakupiono i zamontowano 2 tabliczki informacyjne, opracowane zgodnie z wytycznymi w zakresie promocji PO KL. Dodatkowo zakupiono 250 sztuk naklejek z logo, którymi oznakowano pomieszczenia, zakupiony sprzęt oraz pozostałe wyposażenie. Informacja o realizowanym projekcie oraz o uzyskanym wsparciu z EFS w ramach PO KL została umieszczona na stronie Urzędu Miasta w Pszowie oraz została wyemitowana w wiadomościach lokalnej telewizji TVT. Przed rozpoczęciem realizacji projektu wszyscy uczestnicy projektu, zarówno personel projektu, jak i rodzice dzieci objętych zajęciami, zostali poinformowani o współfinansowaniu realizowanego projektu z EFS w ramach PO KL.
Drugi Kwartał 2009 roku
 W/w okresie w zajęciach z języka angielskiego uczestniczyli wszyscy uczniowie z klas I – IV.
W celu jak najlepszej realizacji zaplanowanych zadań każde zajęcia zawierały ćwiczenia, teksty słuchane i pisane oraz tematy do rozmów grupach i parach.
W tym okresie dokonano także zakupu profesjonalnego wyposażenia pracowni językowej oraz pomocy dydaktycznych, ułatwiających pracę na zajęciach.
Dodatkowo zorganizowano dwie wycieczki do teatru, których celem było zwrócenie uwagi uczniów na stosowanie poprawności językowej podczas wypowiedzi oraz kształtowanie u dzieci wrażliwości na piękno polskiej mowy.
Drugi kwartał 2009 roku to także okres dalszej realizacji zadania „Radzimy sobie w życiu codziennym – praca z dziećmi z klas integracyjnych”.
Podczas zajęć uczniowie nie tylko doskonalili nabyte umiejętności w zakresie wykonywania prac plastycznych z materiałów papierniczych, zastosowania techniki orgiami, ale także uczestniczyli w licznych wycieczkach, m. in:
-    odwiedzili fermę kurzą,
-    zwiedzili szklarnię,
-    wyjechali do Muzeum Chleba w Radzionkowie,
-    odwiedzili Ochotniczą Straż Pożarną w Pszowie.
W zakresie „Warsztatów kompensacyjno – korekcyjnych”, drugi kwartał 2009 roku był okresem dalszej realizacji zajęć kształtujących nawyki prawidłowej postawy, rozwijania sprawności ogólnej oraz korygowania wad postawy poprzez uczestniczenie w grach i zabawach korekcyjnych.
W w/w kwartale wszyscy uczestnicy projektu, zarówno personel projektu, jak i rodzice dzieci objętych zajęciami, zostali poinformowani o współfinansowaniu realizowanego projektu z EFS w ramach PO KL.

 
   

 

 
 
   
   
telefon kontakt forumt
BIP sekap
KPSK
SMS
facebook
jubileusz
orlik
francja
wku
UE
katalog firm
UE
WFOSIGW
UE
Œwiadomy Obywatel
Lodowisko
Turystyka
Droga Poludniowa
galeria
bazylika
radio
roefs

Informujemy, iż serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności. Kliknij TUTAJ aby ukryć ten komunikat.